- Информация о материале
- Просмотров: 705
Eshboeva D.A.
Eshboeva Durdona Alisher qizi - EFL Teacher, DEPARTMENT OF FOREIGN LANGUAGES, INTERNATIONAL ISLAMIC ACADEMY OF UZBEKISTAN, TASHKENT, REPUBLIC OF UZBEKISTAN
Abstract: in recent years, EL teachers have benefited from a growing body of research that describes how problem-solving skill can help future English teachers improve their professional development. However the issue is not investigated enough in Uzbekistan. Thus, learning different ways of developing problem solving skills of future EFL teacher is very important. For that reason, we tried to research how efficient using case studies in the classroom.
Keywords: problem-solving, case-study, procedure, methodology, development, future teachers.
References
- Calderhead J., 1989. Reflective teaching and teacher education. Teaching and Teacher Education. 5 (1). 43-51.
- Clark C.M. & Peterson P.L., 1986. Teachers’ Thought Processes. In: M.C. Wittrock (ed.). Handbook of Research on Teaching, 3rd Edition. Macmillan. New York. Pp. 255-296.
- Doyle W., 1979. The tasks of teaching and learning in classrooms. North Texas State University.
- Jalolov J.J., Makhkamova G.T., Ashurov Sh.S., English language Teaching Methodology (Theory and Practice). Tashkent: Fan va texnologiya.
- Makhkamova G.T., Methodology of teaching special subjects. T.: Tammadun. 276 p.
- Watson T.S., Teaching teachers-in-training problem identification and problem analysis skills: An experimental analysis of three methods. (Doctoral Dissertation). Retrieved from ProQuest Dissertations and Theses.
Ссылка для цитирования данной статьи
![]() |
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. | |
Eshboeva D.A. IMPROVEMENT OF PROBLEM SOLVING SKILLS OF ENGLISH TEACHERS THROUGH CASE STUDY // Наука и образование сегодня № 12(47), 2019 - С. {см. журнал}. |
- Информация о материале
- Просмотров: 718
Булычёва М.Ф., Валиева Х.А.
Булычёва Маргарита Фаритовна - старший преподаватель;
Валиева Халида Абдхамидовна - старший преподаватель,
кафедра иностранных языков,
Военно-технический институт Национальнойгвардии Республики Узбекистан,
г. Ташкент, Республика Узбекистан
Аннотация: в данной статье расматриваются принципы и правила проведения занятий в малых группах в высшeм военном учебном заведении. Проведение практических занятий предполагает, что особое внимание необходимо уделять методике, грамотной организации деятельности преподавателя и курсантов, а также применению современных педагогических технологий.
Ключeвые слова: деятельность, правила, принципы, виды и методы, учебные материалы, сильные и слабые стороны, активные и пассивные участники, мышление и память.
Список литературы
- Артыков В.А. и др. Методика преподавания юридических дисциплин. Ташкент, 2008. С. 62-65.
- Клокова Л.А. Учебник Русский язык для иностранных учащихся. Москва «Русский язык», 1979. С. 4-5.
- Булычёва М.Ф. Зайнутдинова Д.Т. Валиева Х.А. Учебник «Русский язык для второго курса». Ташкент, 2019. С. 7-8.
Ссылка для цитирования данной статьи
![]() |
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. | |
Булычёва М.Ф., Валиева Х.А. ПРИНЦИПЫ И ПРАВИЛА ПРОВЕДЕНИЯ ЗАНЯТИЯ В МАЛЫХ ГРУППАХ НА ПРИМЕРЕ ВОЕННОГО ВУЗА // Наука и образование сегодня № 12(47), 2019 - С. {см. журнал}. |
- Информация о материале
- Просмотров: 677
Сафронова О.В.
Сафронова Ольга Владимировна – учитель английского языка, Муниципальное бюджетное образовательное учреждение Средняя общеобразовательная школа № 10, г. Йошкар-Ола
Аннотация: статья посвящена изучению второго иностранного языка как обязательного в школе среднего общего образования. В разработке проанализированы и изложены основные проблемы и перспективы, связанные с изменениями Федерального государственного образовательного стандарта. Основной акцент сделан на реальные результаты таких изменений в школе. Приведены цитаты известных людей об изучении иностранных языков.
Ключевые слова: второй иностранный язык, полиязычность, федеральные требования к образованию, федеральный государственный образовательный стандарт, Приказ Министерства образования и науки Российской Федерации от 31 декабря 2015 года № 1577, перспективы изучения иностранного языка, проблемы современной школы, трудности в изучении иностранных языков.
Список литературы
- Приказ Министерства образования и науки Российской Федерации от 17.05.2012 N 413 (ред. от 29.06.2017) «Об утверждении федерального государственного образовательного стандарта среднего общего образования», 2017. [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://ivo.garant.ru/#/document/70188902/paragraph/2043:0 (дата обращения: октябрь, 2019).
- Рувель Е. Иностранные языки как стиль жизни. [Электронный ресурс], 2013 – 2019. Режим доступа: https://elenaruvel.com/12-tsitat-vdohnovlyayushhih-na-izuchenie-yazykov/ (дата обращения: октябрь, 2019).
Ссылка для цитирования данной статьи
![]() |
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. | |
Сафронова О.В. ВТОРОЙ ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК В ШКОЛЕ: ПРОБЛЕМЫ, ПЕРСПЕКТИВЫ, РЕАЛИИ // Наука и образование сегодня № 11(46), 2019 - С. {см. журнал}. |
- Информация о материале
- Просмотров: 672
Mamatkulov Kh.А., Yokubova I.R.
Mamatkulov Khurshid Abdurashidovich - Candidate of pedagogical sciences, Associate Professor;
Yokubova Indira Rustam kizi - Teacher,
DEPARTMENT OF FOREIGN LANGUAGES,
MILITARY TECHNICAL INSTITUTE OF THE NATIONAL GUARD OF THE REPUBLIC OF UZBEKISTAN,
TASHKENT, REPUBLIC OF UZBEKISTAN
Abstract: in the last two decades, a number of changes have occurred in educational system of Uzbekistan. For instance, the decree of the President of the Republic of Uzbekistan was promulgated (In December 10, 2012). There are serious reasons for this step. As a result of this extremely important document, learning foreign languages, mainly English, has started at the first grade of secondary schools. According to the decree it is stated that “the analysis of the current system of organization of foreign language teaching shows that educational standards, curricula and textbooks do not fully meet modern standards, especially in the use of advanced information and media technologies. Continuously organising foreign languages learning at all levels of the education system, and also upgrading the skills of teachers and the provision of modern teaching materials should be further improved”, and/or “teaching special subjects, especially on technical and international specialties at higher educational institutions will be conducted in foreign languages”. All these measures are undertaken to further integration of Uzbekistan into the world community.
Keywords: foreign languages, computer technologies, self-study, competence.
References
- Resolution of the President of the Republic of Uzbekistan 10.12.12. № 1875 “Мeasures to develop the learning of foreign languages”, Tashkent, 2012. Р. 7.
- Resolution of the Cabinet of Ministers of May 8, 2013 № 124 on “approval state educational standard to foreign language of continuing education system". Tashkent, 2013. Р. 15.
- Begimkulov U.Sh., Djuraev A.D., Babakhodjaeva L.G., Choi M.N., Eshmam I. Monograph / “Педагогические основы разработки си дистанционного сопровождения образовательного процесса”. Tashkent, 2011. Р. 23.
Ссылка для цитирования данной статьи
![]() |
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. | |
Mamatkulov Kh.А., Yokubova I.R. DEVELOPING SELF-STUDY COMPETENCE OF PEDAGOGIES IN ENGLISH LANGUAGES BY COMPUTER TECHNOLOGIES // Наука и образование сегодня № 11(46), 2019 - С. {см. журнал}. |