- Информация о материале
- Просмотров: 403
Mukhiddinova S.A.
Mukhiddinova Sabokhat Akhmadjanovna – Teacher, DEPARTMENT OF FOREIGN LANGUAGES INTER-FACULTIES, PHILOLOGY FACULTY, GULISTAN STATE UNIVERSITY, GULISTAN, REPUBLIC OF UZBEKISTAN
Abstract: to imagine what exactly you need from a foreign language, at some point it is necessary to start using it. Until you begin practicing, you can harbor any illusions, and all of them will be divorced from reality. Until you set off to communicate, read, write, listen, watch in the language, you simply cannot imagine what you really lack for complete happiness in this matter. In this article the author brings some real life evidences about the source of motivation.
Keywords: inspire, language, percept, desire, need, communicate.
References
- How to Motivate Reluctant Learners by Robyn R. JacksonASCD, 2011.
- Teachers as Classroom Coaches: How to Motivate Students across the Content Areas by Andi Stix; Frank HrbekAssociation for Supervision and Curriculum Development, 2006.
Ссылка для цитирования данной статьи
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. | ||
Mukhiddinova S.A. THE SCIENTIFIC DISTINCTION OF MOTIVATION // Наука и образование сегодня № 6(41), 2019 - С. {см. журнал}. |
- Информация о материале
- Просмотров: 337
Fozilov M.M., Berdibekova M.U.
Fozilov Mirvokhid Mirsultonovich – Teacher:
Berdibekova Magrurabonu Ulugbek kizi – Student,
DEPARTMENT OF ENGLISH LANGUAGE AND LITERATURE, PHILOLOGY FACULTY,
GULISTAN STATE UNIVERSITY,
GULISTAN, REPUBLIC OF UZBEKIST
Abstract: in recent years, many foreign language teachers have been concerned about the search for new teaching methods. Many strange methodologists are engaged in the analysis of already existing methods and technologies and their adaptation to modern realities and requirements, and at the same time they are looking for radically new approaches. There are disputes about how the process of learning a foreign language in a modern education should look like. So the article covers the response to that assumption.
Keywords: methods, approaches, contemporary, Authentic, online.
References
- Approaches and methods in language teaching. Jack C. Richards. Theodore S. Rodgers. Cambridge University Press, 2001.
- Eshach H., Fried M. Journal of Science Education and Technology, 2005.
- Kallery M. Early years teachers’ late concerns and perceived needs in science: An exploratory study. European Journal of Teacher Education, 2004.
Ссылка для цитирования данной статьи
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. | ||
Fozilov M.M., Berdibekova M.U. CONTEMPORARY METHODS OF LEARNING AND TEACHING FOREIGN LANGUAGES // Наука и образование сегодня № 6(41), 2019 - С. {см. журнал}. |
- Информация о материале
- Просмотров: 398
Адилова Ф.М.
Адилова Фотима Мухаммаданасовна – преподаватель, кафедра теории и практики английского языка, Узбекский государственный университет мировых языков, г. Ташкент, Узбекистан
Аннотация: в статье подчёркивается роль изучения иностранного языка в системе непрерывного образования. Такой подход позволяет Узбекистану выйти на мировой уровень.
Ключевые слова: иностранный язык, народ, обучение, лингвокультурология.
Список литературы
- Айтматов Ч. Следует владеть многими языками // Русский язык в национальной школе. М., 1990. № 7.
- Развитие когнитивно-творческих способностей обучающихся в современных условиях (на материале изучения русского языка и литературы). Ч. 2. Т.: УзНИИПН, 2011. 282 с.
Ссылка для цитирования данной статьи
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. | ||
Адилова Ф.М. ЛИНГВОКУЛЬТУРОЛОГИЯ – КАК ВАЖНАЯ СОСТАВЛЯЮЩАЯ КАЖДОГО НАРОДА// Наука и образование сегодня № 6(41), 2019 - С. {см. журнал}. |
- Информация о материале
- Просмотров: 371
Нишанова Х.В.
Нишанова Хафиза Вафакуловна – преподаватель, кафедра практических дисциплин английского языка-2, Узбекский государственный университет мировых языков, г. Ташкент, Республика Узбекистан
Аннотация: в статье приведены мысли учёных об интеллектуальных способностях личности. Названы две группы фразеологизмов, дающие оценку интеллектуальным свойствам студента.
Ключевые слова: вуз, студент, преподаватель, способность.
Список литературы
- Ожегов С.Ю. Словарь русского языка. М., 1994.
- [Электронный ресурс]. Режим доступа: psyera.ru/5406/obshchie-intellntualiye-sposobnosti: (дата обращения: 20.05.2019).
- [Электронный ресурс]. Режим доступа: studbooks.net/1339/psihologiya/individualnye-osobennosti-myshlenuga: (дата обращения: 20.05.2019).
- [Электронный ресурс]. Режим доступа: center.nlp.ru/library/s55/nlp/drujinin.html: (дата обращения: 20.05.2019).
Ссылка для цитирования данной статьи
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. | ||
Нишанова Х.В. РАЗВИТИЕ ИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНЫХ СПОСОБНОСТЕЙ У СТУДЕНТОВ ВУЗОВ// Наука и образование сегодня № 6(41), 2019 - С. {см. журнал}. |